Dodzwonić się do przychodni w Mielcu nie ma szans

  • 22.10.2020, 09:10 (aktualizacja 23.10.2020, 07:13)
  • JT

Podziel się:

Oceń:

Dodzwonić się do przychodni w Mielcu nie ma szans Fot. Archiwum Jak przekazują nam dalej czytelnicy dodzwonić się do przychodni w Mielcu szybko i sprawnie nie ma szans.
- Od wczoraj próbuję dodzwonić się do jednej z mieleckich przychodni, żeby lekarz wypisał mi nową receptę. Wcześniej chodziłam tam osobiście, ale teraz jestem na kwarantannie i nie mogę pójść. Wykonałam kilkadziesiąt telefonów i nic. Nikt nie odbiera. Dodzwonić się do przychodni nie ma szans – poinformowała nas dziś rano jedna z mieszkanek Mielca.

To nie pierwszy taki telefon do naszej redakcji i nie pierwsza umieszczona przez nas informacja.Przypomnijmy kilka wcześniejszych sygnałów.
CZYTAJ TAKŻE:Robimy najmniej testów. Mamy najgorsze wyniki

-Próbowałem dodzwonić się do przychodni. Udało mi się za 40 razem i wtedy usłyszałem… nie ma już miejsc, proszę zadzwonić jutro.

- Od samego rana dzwoniłam do przychodni bo chciałam zarejestrować chore dziecko. Nie udało mi się. Cały czas słyszałam -  linia zajęta.

- Dodzwonienie się do jakiejkolwiek przychodni graniczy z cudem. Minimum 3 dni próbowania. A rejestracja tylko w dniu wizyty, bo z wyprzedzeniem nie rejestrują.

- Żeby zarejestrować się do pediatry w Mielcu to trzeba dzwonić 50-60 razy. Może w końcu ktoś odbierze.

- Najgorsze jest to, że jak się już dodzwonisz to usłyszysz że teleporada jutro lub pojutrze, bo już nie ma miejsc.

- Dzwoniłem do przychodni od 7 rano. Udało mi się połączyć za 94 razem.

- Dzwoniłem do przychodni na dwa telefony ze 117 razy. A jak się już dodzwoniłem to usłyszałem, że pani doktor rozmawia z innym pacjentem i muszę zadzwonić za chwilę.

Leczenie przez telefon czyli teleporady lekarskie rząd wymyślił na początku września. Idea jest taka, że do walki z koronawirusem zaangażowane zostaną przychodnie  podstawowej opieki zdrowotnej. Na podstawie teleporady lekarze rodzinnie będą mogli  leczyć, kierować na testy, wypisywać recepty.

CZYTAJ TAKŻE:Koronawirus wykryty w dużym mieleckim zakładzie. Tym razem firma z branży lotniczej

Jak pokazuje życie rozwiązanie to nie zdaje kompletnie egzaminu. Zbyt mała ilość telefonów na recepcjach przychodni i osób do ich obsługi sprawia, że dodzwonienie się do przychodni graniczy z cudem.

Skargi do NFZ lub  Rzecznika Praw Pacjenta

Naszym Czytelnikom możemy podpowiedzieć, że w sytuacji problemów czy wręcz braku dostępu do świadczeń zdrowotnych w przychodniach podstawowej opieki zdrowotnej mogą złożyć skargę do  Podkarpackiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia  w Rzeszowie lub Rzecznika Praw Pacjenta.

Skargi i wnioski w Podkarpackim Oddziale Wojewódzkim  Narodowego Funduszu Zdrowia w Rzeszowie można zgłaszać do Sekcji Skarg i Wniosków Wydziału Spraw Świadczeniobiorców.
 
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie  lub  ustnie do protokołu od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 16.00.

Adres Podkarpackiego Oddziału NFZ w Rzeszowie to 35-032 Rzeszów ul. Zamkowa 8. Tel. 17 86 04 102. Więcej informacji jak złożyć skargę znajduje się na stronie Centrali NFZ.

Ponadto pacjent, którego prawo do ochrony zdrowia nie jest realizowane w sposób dla niego zadowalający, może złożyć skargę także do innych instytucji, w tym Rzecznika Praw Pacjenta. Adres rzecznika : 01-171 Warszawa ul. Młynarska 46. Bezpłatna infolinia rzecznika: 800-190-590 (czynna pn.-pt. w godzinach 8:00 – 18:00). Strona internetowa rzecznika: www.gov.pl/rpp.
 

JT

Komentarze (5)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu korso.pl. Agencja Wydawniczo Reklamowa Korso Spółka z o.o. z siedzibą w Mielcu, ul. Biernackiego 1/4, 39-300 Mielec jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.
Zosia
Zosia 23.10.2020, 10:15
To lekarz powinien oddzwaniac o umowionej godzinie. I bardziej kumate o przychodnie tak robia . bo pacjenci blokuja sami siebie dwoniac na umor. Tylko ze trzeba myslec . ale widac lekarze to mize i maja jakis rozum ale nie chca go uzywac
Bu
Bu 23.10.2020, 08:58
W Rodomyslu podobna sytuacja... Mam rozwiązanie jak powinien wyglądać system teleporady... Po pierwsze recepcja powinna wprowadzić rejestrację pacjentów na odpowiednie godziny i zapisywać numer kontaktowy wraz z danymi pacjenta. Lekarz posiadając telefon (za połączenia się nic nie płaci, jest stały abonament) powinien o danej godzinie sam zadzwonić do pacjenta i przeprowadzić teleporadę! Koniec! Prościej się nie da! Jeżeli recepcja ma pełen stan zarejestrowanych pacjentów powinna informować że dziś nie ma już możliwości kontaktu i zapisać osobę taka na listę rezerwową (może pod koniec dnia zawsze się uda parę osób z tej listy wcisnąć szczególnie bardzo chore dzieci lub osoby starsze) Reszta pacjentów która się nie dostanie powinna być poinformowana droga smsowa żeby próbować następnego dnia od godziny otwarcia. Dziękuję za uwagę PS. Jedna osoba jest w stanie to ogarnąć z palcem w....
Dzwoniacy
Dzwoniacy 23.10.2020, 08:13
Potwierdzam, za 57 rzaem sie udalo
Znuzia
Znuzia 22.10.2020, 21:15
Debica to samo, bez kometarza
Nadia
Nadia 22.10.2020, 16:25
A która przychodnia pracuje od 7 ??
A potem mówicie ze dzwonicie 100 razy !

Pozostałe