Manekiny wystawowe kluczem do skutecznej promocji butiku

  • 09.11.2018, 13:00
Manekiny wystawowe kluczem do skutecznej promocji butiku
Branża odzieżowa i manekiny to tematy nierozerwalnie ze sobą powiązane. Dlatego ich obecność w sklepie może nam tylko pomóc. Jak więc wybierać i wykorzystywać manekiny?

Manekin prezentuje styl

Rola manekinów nie zmieniła się od średniowiecza. Mają one prezentować aktualne trendy modowe i zachęcać do kupowania towarów, które reklamują. Ich wygląd na przestrzeni wieków ewoluował i dzisiejsze standardy piękna lalek mają niewiele wspólnego z ich przodkami. Przede wszystkim we współczesnych sklepach dominują manekiny abstrakcyjne. Nie mają one rysów twarzy, a ich głowy mają jajowaty kształt. Wszystko po to, by ludzie patrzący na lalki umieszczone w sklepowych witrynach skupiali się na prezentowanym ubraniu, a nie ich wyglądzie. Popularne są także wersje pośrednie, z lekko zaznaczonym nosem czy włosami. Producenci oferują zarówno manekiny błyszczące, jak i matowe. Na uwagę zasługują kolory, które są iście abstrakcyjne. Biel, czerń, czy kolor cielisty to jedne z najczęściej wybieranych. Nie brakuje też jednak wersji w barwach fioletu, błękitu, czy brązu.

Jak zaplanować witrynę?

Witryna sklepu powinna być najlepszym wabikiem na klientów. Powinniśmy regularnie wymieniać ją, by prezentować bieżącą ofertę lub aktualne promocje. Możemy zrobić to na wiele sposobów. Manekiny można ubierać według konkretnej kolekcji albo grupy docelowej. Kolejnym krokiem będzie spójna kolorystyka, która pozwoli utrzymać harmonię. Zadbajmy też o estetykę. Nie wystawiajmy w witrynie wszystkich manekinów, które posiadamy. Postarajmy się, by każdy miał odpowiednio dużo miejsca na ekspozycję. Całość mogą uzupełniać plakaty informujące o aktualnych promocjach. Nie może on jednak zakłócać całego przekazu.

Manekiny wystawowe – rodzaje

Obecnie na rynku możemy znaleźć przeróżne wersje ludzkich figur. Manekiny wystawowe możemy dobierać pod różnym kluczem. Najważniejsze jest to, by pasowały one do sprzedawanego przez nas towaru. Jeśli w swojej ofercie mamy garnitury i stroje wieczorowe, pomyślmy o manekinach uniwersalnych z wydłużonymi kończynami. Dzięki temu kreacje będą się jeszcze lepiej prezentowały. Sklepy zajmujące się sprzedażą ubrań dla młodzieży powinny natomiast postawić na manekiny dynamiczne. Odzież streetwearowa będzie zdecydowanie lepiej wyglądać na modelach imitujących ruch. Tego typu manekiny wystawowe dodadzą sklepowi nowoczesności i przykują uwagę nastolatków. Takie rozwiązania oferuje firma my-mannequins.pl. Właściciele sklepów sportowych powinni postawić właśnie na tego typu rozwiązania. Zainteresowane osoby będą mogły zobaczyć, jak prezentuje się dany top czy spodenki w trakcie danej aktywności fizycznej, bez konieczności przymierzania ich.

Podziel się: