Reklama na samochodzie – czy nadal się opłaca?

  • 01.10.2019, 23:38
  • Artykuł partnera

Podziel się:

Reklama na samochodzie – czy nadal się opłaca?
Odpowiedź na tytułowe pytanie w zasadzie można by zamknąć w jednym słowie – TAK! Reklama na samochodzie nigdy nie przestała się opłacać. Zwłaszcza w przypadku firm, które i tak posiadają swoją flotę pojazdów, docierających bezpośrednio do klientów. Takie auta firmowe powinny być oznakowane, bo to świadczy o profesjonalizmie i budzi większe zaufanie do firmy. Czemu więc przy okazji nie zamieścić na nich reklamy?

Zalety reklamy na samochodzie

Kto prowadzi firmę, ten dobrze wie jak kosztowna potrafi być reklama. W czasie kiedy, życie toczy się w internecie, nakład środków na reklamę jeszcze rośnie. Nie wystarczy już baner na ulicy. Trzeba jeszcze zapłacić za reklamę w internecie. A jak się prezentują koszty reklam wielkopowierzchniowych? Do niskich nie należą. Co więcej, taki na przykład billboard to wielorazowy wydatek. Raz płacisz za projekt reklamy, jej wydruk i umieszczenie na billboardzie, a potem co miesiąc musisz uiszczać opłatę za wynajem samego billboardu. Co więcej, taka reklama wymaga uzyskania specjalnych zaświadczeń umożliwiających umieszczenie jej w przestrzeni publicznej. Do tego nie jest mobilna, więc trafia do bardzo ograniczonej ilości osób. A jak na tym tle wypada reklama na samochodzie?

  • Za taką reklamę płacisz tylko raz – jest to więc naprawdę stosunkowo tania inwestycja, która szybko się zwraca.

  • Reklama na samochodzie jest mobilna, więc trafia do szerokiego grona odbiorców.

  • Nie potrzebujesz żadnych pozwoleń na taką reklamę, a to oznacza brak dodatkowych formalności i szybkie wykonanie.

Można jeszcze dodać, że taka reklama jest bardzo trwała. Jest odporna na deszcz, śnieg, wiatr, palące słońce czy zimowe mrozy. To wydatek na lata!

Jaka powinna być reklama na samochodzie?

Żeby jednak twoja reklama na samochodzie naprawdę działała musi zostać dobrze zaprojektowana. Dobrze, czyli jak? Czyli zgodnie z pewnymi podstawowymi zasadami.

Czytelna czcionka to podstawa. Większość osób będzie patrzyć na twoją reklamę naprawdę krótko. Właśnie dlatego każdy, nawet dziecko, powinien móc od razu i bez trudu przeczytać każdy napis. Zadbaj więc o to, żeby nie był za mały, i żeby czcionka była prosta, czytelna.

Tylko podstawowe informacje. Celem reklamy na samochodzie nie jest pełne przedstawienie twojej firmy. Nie musisz więc zamieszczać tam informacji, które i tak nikogo nie zainteresują. Najważniejsza jest nazwa firmy, usługi lub produkty i dane kontaktowe. Tyle, każdy zdąży przeczytać. Cała reszta jest zbędna i może odwrócić uwagę od kluczowych danych.

Chwytliwe hasło. Jeśli chcesz, żeby treść twojej reklamy została zapamiętana na dłużej, zadbaj o intrygujące, śmieszne albo przewrotne hasło reklamowe. Niech będzie ściśle związane z twoimi usługami. To naprawdę działa!

Prosta, przyciągająca wzrok grafika. Dopełnieniem projektu, a czasem nawet jego podstawą będzie odpowiednio dobrana grafika. Musi być dość prosta, żeby nie odwróciła uwagi od treści reklamy, a z drugiej strony ciekawa, żeby przyciągała wzrok.

Prawda jest taka, że projekt reklamy na samochód najlepiej zlecić fachowcom. Oni znają się na rzeczy. Zresztą przekonaj się sam! Dobrze zaprojektowana reklama nadal się opłaca.

Artykuł partnera

Pozostałe