Ruszył remont mieleckich torów!

  • 1.03.2019, 18:33 (aktualizacja 19.03.2019 22:29)
  • SzB.
Podziel się:
Oceń:
Ruszył remont mieleckich torów! SzB
Dziś (1 marca) rozpoczynają się prace modernizacyjne na linii Mielec - Dębica. Inwestycja za 188 mln zł, realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zapewni sprawne i bezpieczne połączenia kolejowe na 9 stacjach i przystankach. Sprawniejszy będzie także ruch towarowy. Projekt z Regionalnego Programu Województwa Podkarpackiego.

Prace rozpoczną się na stacji Mielec oraz na odcinku Mielec – Kochanówka Pustków. W ciągu dwóch lat przebudowane będą perony na 9 stacjach i przystankach: Mielec, Rzochów, Wojsław, Pustków, Rzemień, Przecław, Dąbie, Kochanówka, Pustynia. Korzystnie zmieni się stan 37 obiektów, m.in. mostów. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa na 40 przejazdach kolejowo-drogowych. Przebudowa obejmie 32 km toru.

 

W ramach inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybudują peron dwukrawędziowy. Peron będzie wyposażony w ławki, wiaty, oświetlenie i tablice informacyjne. Istniejącą kładkę zastąpi nowe przejście pod torami, które ułatwi podróżnym bezpieczne dojście do pociągów. Trzy windy ułatwią komunikację na stacji osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Będą one umieszczone przy wyjściu na peron oraz po obu stronach przejścia podziemnego. Nowy obiekt pod torami, zapewni także mieszkańcom dogodną komunikację między dzielnicami, leżącymi po obu stronach stacji. W marcu rozpocznie się wymiana torów i rozjazdów. Następnie budowane będą obiekty, służące dobrej obsłudze podróżnych.

Nowe tory między Mielcem a Kochanówką Pustków

Wiosną wykonawca przystąpi do wymiany torów i rozjazdów między Mielcem a Kochanówką Pustków. Prace obejmą kilkanaście przejazdów kolejowo-drogowych. Będzie wymieniana jezdnia. Zamontowane zostanie nowe oświetlenie i sygnalizacja przejazdowa. Efektem prac będzie wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym oraz drogowym.

Dzięki inwestycji, sprawniej i bezpieczniej będzie na 40 skrzyżowaniach drogi z torami, min. na terenie Mielca (ul. Witosa, Wiesiołowskiego, Jagodowa, Kolejowa) oraz w gminie Przecław.

Rewitalizacja trasy Padew-Mielec-Dębica pozwoli na wznowienie ruchu pasażerskiego. Dla mieszkańców oznacza to lepszą komunikację w regionie. Na 9 stacjach i przystankach zapewniona będzie komfortowa obsługa podróżnych. Uwzględnione zostały rozwiązania dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Inwestycja na trasie Mielec-Dębica oznacza również sprawniejsze przewozy ładunków. Zapewni to wymiana torów, przebudowa kilkudziesięciu obiektów inżynieryjnych i przejazdów kolejowo-drogowych. Zwiększy się przez to prędkość pociągów pasażerskich do 120 km/h a towarowych do 70 km/h.

Prace na odcinku Mielec – Dębica, są częścią umowy PLK za 188 mln zł netto, podpisanej w październiku 2018 r. Wykonawca ma jednocześnie zaprojektować inwestycje na trasie Padew – Mielec – Dębica.

Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew - Mielec - Dębica” wpisany jest w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Całkowita wartość projektu to 246 472 628,56 PLN, kwota dofinansowania unijnego - 166 355 438,06 PLN.

SzB.

Komentarze (4)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu korso.pl. Agencja Wydawniczo Reklamowa Korso Spółka z o.o. z siedzibą w Mielcu, ul. Biernackiego 1/4, 39-300 Mielec jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.
Laki
Laki 3.03.2019, 20:57
Mam pytanie po co całą sobotę gdy pracowali przy torach pracownicy skład stał przy przejeździe na Wolności i cały czas pracowała lokomotywa smrodząc dookoła ?
R
R 2.03.2019, 21:39
Drogi Marszalku

Wytlumacz mi prosze czemu przystanek w miejscowosci Tuszyma nazywa sie Przecław?? Dawniej sie tak nazywal nie prawidlowo na starej lini teraz jest nowa linia wiec piwinien nosic prawidlowa nazwe Tuszyma bedzie to mylace dla podruzujacych gdyz Przecļaw jest 3km dalej. Chyba że bedzie nowy most przez wisloke...

Wkoncu beda kursowac pociagi oby rozklad jazdy byl przystosowany pod ludzi pracujacych.
Pozdrawiam
rtg
rtg 1.03.2019, 21:36
Jak w ogóle doszło do zamknięcia tej linii?
Działo się to w latach dzikiego liberalno-lewicowego kapitalizmu w Polsce. Wszystko było ok dopóki linią przez Mielec nie zaczął zajmować się Zakład Linii Kolejowych w Rzeszowie i Zakład Przewozów Regionalnych w Rzeszowie (za dyrektorowwania panów Górniaka i obecnego Churawskiego). Działo się to do spółki z Urzędem Marszałkowskim od czasów gdy ten zaczął mieć w kompetencjach organizację przewozów pasażerskich kolejowych na terenie województwa. Wtedy nastały okropne czasy celowego niszczenia przewózów na linii Dębica - Mielec - Stalowa Wola. Kolejarzy z Rzeszowa ogarnęła mania i szał natychmiastowego przywrócenia połączeń przez Kolbuszową po trupach innych linii w tym szczególnie mielecko-dębickiej. Twierdzili oni różne głupstwa, a to, że ludzie nie lubią tu pociagów, że linia biegnie wzdłuż drogi i jest niepotrzebna (to wypowiedź ówczesnego rzecznika prasowego Zakładu Przewozów Regionalnych w Rzeszowie niejakiego Janusza Wnęka, obecnie działcza zdaje się PO), że podczas przejazdu pociągów przez nasz rejon ludzie wybijają celowo szyby itp. bzdury. Pamiętam jak jeździłem na studia do Krakowa pociągiem: wyjazd z Mielca około 15.30 lub 17.30, była niedziela, kolejarze z Rzeszowa liczyli podróżnych, sam też policzyłem było ponad 70 pasażerów, mnóstwo studentów, wkrótce potem za trzy cztery miesiace ten sam pociąg utracił skomunikowanie z pociągiem na Kraków przyjeżdżając do Dębicy 3-5 minut po odjeździe pociągu w kierunku Krakowa. Podobne przykłady chamstwa ze strony tych ludzi z Rzeszowa można było mnożyć, np. około 2005 r. uniemożliwili dojazd naszą linią od strony węzła kolejowego w Stalowej Woli (pociągi zostały skrócone do odcinka Dębica - Mielec - Tarnobrzeg) wskutek czego nie można już było dojechać do Lublina a stacja Tarnobrzeg bardzo ooddalona od centrum nie generowała żadnych potoków podróżnych. Studenci ze Stalowej Woli zaczęli jeździć bądź busami, PKSami, bądź przez Rzeszów.
To wszystko działo się za PSL-owskiego marszałka Deptuły którego nie należy zawahać się określić mianem bardziej bądź mniej świadomego grabarza tej linii. To za niego (w gestii marszałka województwa była organizacja przewozów kolejowych) drastycznie spadły potoki podróżnych i nie podejmowano żadnych działań w kierunku naprawy torów. Z drugiej strony trwały już prace nad modernizacją i przywróceniem przewózów kolejowych na linii przez Kolbuszową co wkrótce nastąpiło (linia była modernizowana dwa razy - najpierw wydno pieniądze na wymianę podkładów a za kilka, kilkanaście miesięcy kolejne miliony na modernizację linii od zera. Wkrótce potem zlikwidowano całkowicie pociągi przez Mielec. Odbywało się to w skandalicznych okolicznościach - przez około rok na linii jeździły busiki - w Mielcu kazano się podróżnym przesiadać z busika do busika mimo braku przesiadki w rozkładzie - było to uciążliwe szczególnie w zimie gdy wysiadało się z nagrzanego busa i wsiadało do lodowatego. Te same składy zamiast z Dębicy do Mielca pojechały przez Kolbuszową z Rzeszowa.
Przestrzegam, że obecnie także dzieje się bardzo żle mimo decyzji o modernizacji. Wszystkie decyzje podejmują kolejarze z Rzeszowa. Topi się setki miliony w bezsensowny projekt linii na lotnisko w Jasince i kolej aglomeracyjną wokół Rzeszowa (!!!!!) pomijaąc zaniedbaną resztę województwa a także elektryfikację linii Rzeszów - Kolbuszowa. W Mielcu brakło między innymi kilku złotych na 100 metrów peronu w Mielcu (jest dwa razy krótszy niż w Kolbuszowej) i inne ważne aspekty np. mijankę w Rzochowie która pozwalałaby ułożyć lepszy rozkład jazdy. Parametry modernizacji w kontekście przywrócenia połączeń pasażerskich źle rokują na przyszłość. Całkowitą odpowiedzialność za taki stan rzeczy ponosi marszałek województwa niestety wywodzący się z Mielca.
Gozdzik27121993
Gozdzik27121993 1.03.2019, 19:13
Nareszcie! Doczekaliśmy się po wielu latach oczekiwań remontu torów w Mielcu.

Pozostałe