Rondo zastąpi skrzyżowanie na ulicy Sienkiewicza z ul. Drzewieckiego?

  • 22.01.2019, 11:43 (aktualizacja 22.01.2019, 11:51)
  • Msk

Podziel się:

Oceń:

Rondo zastąpi skrzyżowanie na ulicy Sienkiewicza z ul. Drzewieckiego?
Jak pokazują statystyki, skrzyżowanie ul. Sienkiewicza z ul. Drzewieckiego i al. Ducha Świętego w Mielcu jest wyjątkowo niebezpieczne. Co ciekawe, przyczyną tej sytuacji wcale nie jest zła organizacja ruchu w tym miejscu, tylko kierowcy łamiący przepisy drogowe. Powiatowy Zarząd Dróg, który opowiada za drogę, przygotowuje właśnie koncepcję przebudowy krzyżówki na rondo.

20 kolizji z udziałem samochodów i 4 potrącenia rowerzystów, w tym jeden poważny wypadek, w którym ucierpiał kierujący jednośladem, to bilans ubiegłego roku, jeśli chodzi o zdarzenia drogowe w okolicy skrzyżowania przy ul. Sienkiewicza. Wydawać by się mogło, że sytuacja ta jest przyczyną złej organizacji ruchu w tym miejscu. To jednak nieprawda. Jak dowiadujemy się z policji, odpowiedzialni za zdarzenia są głównie kierowcy, którzy są nieostrożni i notorycznie łamią przepisy ruchu drogowego. Bez winy nie pozostają też piesi uczestnicy ruchu. Za skrzyżowanie odpowiada Powiatowy Zarząd Dróg w Mielcu. Droga relacji Tuszów - Chorzelów – Mielec to odcinek dawnej drogi wojewódzkiej nr 985, która w 2015 r. została przejęta przez zarząd dróg powiatowych.

W 2017 r. na wniosek policji i komisji ds. bezpieczeństwa i organizacji ruchu została wprowadzona  na tym skrzyżowaniu zmiana w stałej organizacji ruchu, która miała zażegnać istniejący od lat problem. Wprowadzona została możliwość jazdy na wprost ul. Sienkiewicza tylko jednym pasem ruchu, dwa pozostałe od tej pory miały służyć wyłącznie do skrętu w al. Ducha Świętego. Pomimo tej zmiany w dalszym ciągu zdarzało się, że kierowcy jechali  niezgodnie z oznakowaniem na skrzyżowaniu.

Żeby zwiększyć bezpieczeństwo w obrębie wypadkowego skrzyżowania, Komenda Powiatowa Policji w Mielcu ponownie wystąpiła do zarządcy drogi. Tym razem wniosła o zmianę organizacji ruchu w obrębie skrzyżowania - zasugerowała jego przebudowę na rondo. Aby zwiększyć bezpieczeństwo, KPP wnioskowała też o zastosowanie na przejściach dla pieszych urządzeń umożliwiających ich bezpieczniejsze przemieszczanie się (sygnalizacje świetlne).

 - Z uwagi na to, że najważniejsze jest bezpieczeństwo użytkowników dróg, Zarząd Powiatu Mieleckiego wraz z Powiatowym Zarządem Dróg w Mielcu uważa, że najbezpieczniejszym rozwiązaniem na tym skrzyżowaniu byłoby zastosowanie ronda, które wymusi znaczne ograniczenie prędkości, a co za tym idzie, złagodzi skutki ewentualnych zdarzeń. Pozwoli ono również na szybsze włączanie się do ruchu z dróg obecnie podporządkowanych – al. Ducha Świętego i ul. Drzewieckiego. Obecnie PZD przygotowuje we własnym zakresie koncepcję przebudowy skrzyżowania na rondo i analizuje możliwości jego usytuowania w granicach pasa drogowego - informuje nas Maciej Jemioło, członek Zarządu Powiatu Mieleckiego.

Msk

Komentarze (6)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu korso.pl. Agencja Wydawniczo Reklamowa Korso Spółka z o.o. z siedzibą w Mielcu, ul. Biernackiego 1/4, 39-300 Mielec jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.
aste
aste 23.01.2019, 15:53
Co ciekawe stluczek/wypadkow jest malo gdy jest bardzo duzy ruch....... udowadniaja to kamery
Komara Pięta
Komara Pięta 22.01.2019, 20:44
Taak! Niech powstanie rondo, na dodatek dwupasmowe!!! Oj będzie się wtedy działo ?? bo i na takim trzeba też umieć jeździć!
Damian
Damian 22.01.2019, 20:44
Po co rondo? Wystarczy przed skrzyzowaniem dwa speedbumpery i juz spowolni ruch. Ponadto tak jak na zachodzie sie robi pas do prawoskretu dla jadacych od tarnobrzega w aleje ducha swietego oddzielic od pasa na wprost kraweznikiem i wymusic skret w prawo. Jadac z kolei na wprost Zapobiegnie to omijaniu na skrzyzowaniu skrecajacych w drzewieckiego co czesto sie zdarza. Jadac w kierunku tarnobrzega speedbumper przed skrzyzowaniem - taki na dluzszym odcinku. I juz bedzie vezpiecznie. Spowolni nieco ruch przed przejsciem dla pieszych i na skrzyzowaniu. Rondo zakorkuje skrzyzowanie w godzinach szczytu. Nie potrzeba ronda ani sygnalizacji. Kilka zmian na obrcnym rozwiazaniu. Nie marnujcie kasy na rondo.
graj w zielone
graj w zielone 22.01.2019, 13:37
Pytanie tendencyjne. Sprawiedliwie by było zapytać, co w/g ciebie jest lepszym rozwiązaniem: sygnalizacja świetlna czy rondo, czy po prostu nie mam zdania. Budowa ronda na tak dużym skrzyżowaniu sparaliżuje ruch na kilka miesięcy, a ze "światłami" poszło by o wieeeele szybciej. No ale widocznie uczelnie budowlane wypuszczają teraz samych specjalistów od budowy rond, to gdzieś te chłopy muszą robotę znależć...
Koko
Koko 22.01.2019, 13:23
Lacznik z JagiellońcZyka od razu zrobcie.
java
java 22.01.2019, 12:28
Moim zdaniem sygnalizacja swietlna byla by najlepszym rozwiazaniem na tym skrzyzowaniu

Pozostałe