Nowe znaki na Kwiatkowskiego. Kierowcy pytają: Dlaczego?

  • 14.09.2020, 16:27 (aktualizacja 14.09.2020, 21:58)
  • SzB

Podziel się:

Oceń:

Nowe znaki na Kwiatkowskiego. Kierowcy pytają: Dlaczego? fot SzB Na Kwiatkowskiego zostały postawione znaki ograniczające prędkość na wysokości sklepu Biedronka.
Wprowadzone w ostatnim czasie zmiany w organizacji ruchu na alei Niepodległości i Kwiatkowskiego, to w dużym stopniu efekt postulatów mieszkańców i obiektywnych czynników takich, jak natężenia hałasu i ruchu, które osiągają graniczne wielkości.

 

Jeśli chodzi o zakaz poruszania się motocykli Aleją Niepodległości w dni wolne od pracy (soboty, niedziele oraz inne święta), o takie rozwiązania postulowali mieszkańcy bloków położonych wzdłuż alei. Ich zdaniem motocykle, jakie poruszały się ta ulicą generowały zbyt duży hałas. Było to szczególnie dokuczliwe już poza godzinami szczytu.

Najgorsze były – ich zdaniem -  „popisy kierowców”, takie jak wyścigi, nadmierne dodawanie gazu na czerwonym świetle, ostre ruszanie, a potem gwałtowne hamowanie z piskiem opon. Układ architektoniczny tej ulicy powoduje, że nadmierny hałas dokuczliwy jest na całej jej długości. Ustawione naprzeciwko siebie bloki odbijają dźwięki i potęgują ich brzmienie. W większości tych bloków mieszka wiele seniorów. Są również rodziny wielopokoleniowe z małymi dziećmi.


Kolejna zmianą wprowadzoną w tamtej części miasta jest ograniczenie prędkości do 30 km na odcinku od skrzyżowania Alei Niepodległości z ulicą Chopina i Bernackiego do ulicy Krzywej. To ograniczenie, o które również wnioskował Powiatowy Zarząd Dróg, wprowadzone zostało z powodu zlokalizowanych w bezpośrednim sąsiedztwie punktów handlowo usługowych. Mimo wybudowania podczas ostatniego remontu środkowego pasa, umożliwiającego płynne włączanie się do ruchu w obu kierunkach, to nadal dochodzi tam do wielu niebezpiecznych sytuacji.

Mylna jest interpretacja niektórych kierowców, że ograniczenie obowiązuje teraz na odcinku do ronda przy na skrzyżowaniu ulicy Kwiatkowskiego z Przemysłową i muszą jeździć do pracy, na strefę, w ślimaczym tempie. Skrzyżowanie Alei Niepodległości z ulicą Krzywą zgodnie z kodeksem drogowym odwołuje ograniczenie do 30 km.


Wzdłuż tego odcinka (objętego ograniczeniem prędkości) znajduje się aż 5 wjazdów/wyjazdów na parking. W godzinach szczytu płynność włączania się do ruchu to wyłącznie teoria. Dodatkowo na łuku drogi, tuż za Górą Cyranowską znajduje się przejście dla pieszych. Od lat było to „dzikie” przejście, z którego korzystali głównie mieszkańcy pobliskiego Osiedla MMR. To również oni za pośrednictwem lokalnych mediów apelowali do administratora drogi o jego zachowanie i usankcjonowanie podczas ostatniego remontu nawierzchni Alei, co stało się faktem. 

 

SzB

Zdjęcia (1)


Komentarze (4)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu korso.pl. Agencja Wydawniczo Reklamowa Korso Spółka z o.o. z siedzibą w Mielcu, ul. Biernackiego 1/4, 39-300 Mielec jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.
Kierowca
Kierowca 15.09.2020, 10:49
Proponuje 4 progi zwalniajace, zwężenie do jednego pasa i odcinkowy pomiar prędkości
Forte
Forte 15.09.2020, 08:58
Nie wydaje mi się, że piłowanie na 2 biegu ( no bo prędkość 30km/h to 2 bieg) spowoduje cichszą jazdę. Może policja powinna mieć zamiast radarów w ręce mierniki natężenia dźwięku. Kto jedzie cich to ok. a kto głośno to mandat a bardzo głośno to do paki na 48h a co?
Miko
Miko 15.09.2020, 02:11
Z Niepodległości zrobić cmentarz napewno będzie cicho.
Myśliwy
Myśliwy 14.09.2020, 20:01
Dlaczego 30km/h a nie 20? Zmniejszyłoby hałas -albo po prostu z grubej rury - zakaz wjazdu.

Pozostałe