Co dalej z inwestycją na mieleckich torach? [FOTO]

  • 16.05.2020, 13:14 (aktualizacja 16.05.2020, 13:59)
  • SzB

Podziel się:

Oceń:

Co dalej z inwestycją na mieleckich torach? [FOTO] fot. PKP PLK Podbicie torów w Dąbiu.
PKP PLK prowadzi modernizację linii kolejowej L25 Mielec - Dębica. Do tej porty udało się już wybudować nowe tory na odcinku 22 kilomatrów. Teraz robotnicy budują przystanki kolejowe w Mielcu na os. Wojsław, następnie w Tuszymie i w Dąbiu i Pustkowie.

Co jeszcze na portalu:

Obecnie kontynuowane są prace projektowe, dotyczące całego odcinka od Padwi do Dębicy oraz roboty w terenie między Mielcem a Dębicą. Jest już nowy tor na długości ponad 22 km, na szlaku Mielec – Kochanówka. Trwa budowa peronów w Wojsławiu, w Tuszymie, w Dąbiu i Pustkowie. Gotowe są dwa przejścia przez tory dla pieszych w Mielcu i  w Rzochowie. Rozpoczęła się również przebudowa stacji Rzochów.

Prace związane z budową peronu i przejścia podziemnego w Mielcu rozpoczną się w maju 2020 roku. Dzięki inwestycji PLK, wyższy standard będzie na 9 stacjach i przystankach: Mielec, Rzochów, Wojsław, Pustków, Rzemień, Przecław, Dąbie, Kochanówka, Pustynia. Zmieni się stan 37 obiektów, m.in. mostów. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa na 40 przejazdach kolejowo-drogowych.

- Obecnie 20 skrzyżowań kolejowo-drogowych (Mielec, Rzochów, Rzemień, Pustków, Tuszyma), zapewnia kierowcom sprawny przejazd. Prowadzone są dalsze roboty na tych skrzyżowaniach, obejmujące min. montaż urządzeń zabezpieczających. Zakończono także prace na 19 obiektach inżynieryjnych ( mostach, przepustach), spośród 28 zaplanowanych na odcinku między  Mielcem a Kochanówką Pustków. Zakończenie prac w ramach realizowanej umowy przewidziano do końca 2020 r. Rozważane jest także rozszerzenie zakresu prac projektowych i budowlanych. Pozwolą one lepiej dostosować infrastrukturę kolejową i drogową do potrzeb lokalnych mieszkańców - informuje PKP PLK 

Prowadzone prace na odcinku Mielec – Dębica, są częścią umowy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za 188 mln zł netto w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego. Zgodnie z umową, zadaniem wykonawcy jest jednocześnie zaprojektowanie inwestycji na trasie Padew – Mielec – Dębica.

SzB

Zdjęcia (6)

Podpięte galerie zdjęć:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu korso.pl. Agencja Wydawniczo Reklamowa Korso Spółka z o.o. z siedzibą w Mielcu, ul. Biernackiego 1/4, 39-300 Mielec jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Pozostałe