Gdy dopadnie cię kac! Radzimy jak sobie pomóc!

  • 31.12.2017, 11:06 (aktualizacja 31.12.2017 11:13)
  • M. Mateja
Gdy dopadnie cię kac! Radzimy jak sobie pomóc!
Czeka cię szampańska impreza sylwestrowa? Ma być wielu przyjaciół i znajomych, a ty martwisz się, czy ze swoją słabą głową dotrwasz do północy? Przestrzegając kilku podstawowych zasad, przeżyjesz niezapomnianą noc, unikniesz też złego samopoczucia następnego dnia.

Mimo że każdy wie, czym kończy się intensywne picie alkoholu, bywa, że podczas świetnej zabawy nie potrafimy odmówić kolejnego kieliszka. Alkohol znany jest już od kilku tysięcy lat, dopiero niedawno na rynku zaczęły pojawiać się suplementy, które potencjalnie niwelują kaca, choć jest wiele osób niewierzących w ich skuteczność. Warto poza zaopatrzeniem się w specyfiki dostępne w aptece zabezpieczyć się na inne sposoby. I tu najskuteczniejsze wydają się metody znane i polecane przez nasze babcie.

Przed piciem

Pamiętaj, by nigdy nie zaczynać spożywania alkoholu na pusty żołądek. W ciągu całego dnia zadbaj o systematyczne posiłki i odpowiednie nawodnienie organizmu. Postaraj się wypocząć, zmęczenie przyspiesza wchłanianie alkoholu. Poza tym przed tobą cała noc zabawy sylwestrowej. Jeśli masz możliwość, ugotuj zupę, która w razie potrzeby będzie kołem ratunkowym następnego dnia. Może to być żurek, kapuśniak, ogórkowa albo rosół. A teraz to, co najprawdopodobniej dla palaczy będzie najtrudniejsze – odstaw papierosy. Nikotyna potęguje zatrucie alkoholowe.

W trakcie

Nie mieszaj alkoholu, jeśli zaczynasz pić drinki, pozostań przy nich do końca zabawy. Jeśli wybrałeś czystą wódkę, popijaj ją wodą niegazowaną. Rób przerwy w piciu. Podobno najbezpieczniejszy odstęp między kieliszkami to 20 minut, staraj się przestrzegać tej zasady i nie przyspieszać tempa. Tak jak ważne jest najedzenie się przez imprezą, tak samo ważne jest, by w trakcie picia nie zapominać o tak zwanym przegryzaniu alkoholu. Jedz często, ale w małych ilościach. Przed pójściem spać dotleń się. Jeśli nie masz możliwości wyjść na krótki spacer, otwórz delikatnie okno w sypialni, tak by w pomieszczeniu była stała wymiana powietrza. Wypij także co najmniej dwie szklanki wody, by nawodnić organizm przed snem. Dzięki temu unikniesz bólu głowy na drugi dzień.

Gdy jednak przesadzisz

Przede wszystkim weź prysznic, to cię obudzi i przyniesie ukojenie. Nie zapominaj o piciu wody. Sięgnij także po zupę przygotowaną dzień wcześniej, świetnym sposobem na walkę z bólem głowy jest woda z ogórków kiszonych. Wypity dzień wcześniej alkohol wypłukał wszelkie niezbędne minerały z twojego organizmu, ważne, by uzupełnić je jak najszybciej. Magnez, potas, sód znajdziesz w sokach warzywnych i owocowych. Postaraj się coś zjeść, może to być na przykład jajecznica. Jeśli nie jesteś w stanie nic przełknąć, postaw właśnie na prawdziwe soki, np. z pomidorów czy pomarańczy. Jeśli czujesz osłabienie, drżenie ciała i brak koncentracji, zjedz łyżkę miodu, to powinno pomóc. Zmuś się do wyjścia na zewnątrz. Nic nie zadziała lepiej od spaceru, dawki ruchu i dotlenienia się.

M. Mateja
Podziel się:
Oceń:
  • TAGI:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu korso.pl. Agencja Wydawniczo Reklamowa Korso Spółka z o.o. z siedzibą w Mielcu, ul. Biernackiego 1/4, 39-300 Mielec jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Pozostałe