Jak napisać skuteczne CV

  • 21.09.2017, 11:57
  • Rozmawiała Marietta Mateja Nowak
Jak napisać skuteczne CV mm
Targi Pracy Powiatu Mieleckiego zbliżają się wielkimi krokami. My już dzisiaj postanowiliśmy skorzystać z profesjonalnej porady doradcy zawodowego Urzędu Pracy w Mielcu - Ewy Stawarz, która podpowiada, jak napisać CV. Po więcej informacji zapraszamy 21 września.

O czym należy pamiętać, pisząc CV? Chyba podstawą jest, by było ono napisane na komputerze?
Zdarzają się jeszcze osoby, które przychodzą z ręcznie napisanymi dokumentami. To są często osoby starsze, dla których CV kojarzy się z życiorysem, jaki kiedyś pisało się ze szczegółami. Teraz aplikacja ma zupełnie inny charakter, jest to zbiór niezbędnych informacji. Osoba zajmująca się rekrutacją w danej firmie, patrząc na CV, selekcjonuje sobie te, które są dla niej najważniejsze. CV powinno być czytelne dla rekrutującego, od tego w dużej mierze zależy, czy zostaniemy zaproszeni do kolejnego etapu rekrutacji.

Co powinno zawierać CV?
CV przede wszystkim powinno zawierać informacje o naszym doświadczeniu zawodowym, wykształceniu, umiejętnościach, dodatkowych kwalifikacjach potwierdzonych certyfikatem. Ważne, by zawierało informacje, które dla konkretnego stanowiska pracy mogą okazać się istotne. Możemy także wymienić nasze cechy osobowości.

Czy wystarczy posiadanie jednego dobrego CV, które możemy rozsyłać do różnych miejsc?
CV powinno być spersonalizowane i dostosowane do pracodawcy i stanowiska, na które aplikujemy. Złym pomysłem jest wysyłanie jednej wersji CV do wszystkich firm, na przykład w strefie. Starajmy się poznać profil firmy, czym się zajmuje, charakterystykę stanowiska, na jakie chcemy startować, z czym się wiąże praca. Wśród błędów, które są często popełniane, jest pisanie o wszystkim.  Informacje zawarte w CV powinny zostać poddane selekcji. Ważne jednak, by ze szczegółami opisać, czym zajmowaliśmy się w poprzedniej pracy.
 
Kiedyś twierdzono, że najlepiej, aby aplikacja nie przekraczała jednej strony A4, czy wciąż trzeba tego przestrzegać?
Czasami są sytuacje, że osoba ma tak bogate doświadczenie zawodowe, że trudno jest się zmieścić na jednej stronie. W mojej opinii przekroczenie A4 to nie jest błąd, choć zmieszczenie się na jednej stronie to dobre rozwiązanie.
 
Czy dodawanie zdjęcia do CV jest obowiązkowe?
Nie, to nie jest element CV, który jest wymagany. Natomiast ważne jest, by przestrzegać tego, czego pracodawca od nas wymaga w ogłoszeniu. Zwracajmy uwagę także na treść klauzuli, która w różnych firmach może brzmieć inaczej, a jest niezbędna. Bez niej mogą nie wziąć naszej kandydatury pod uwagę.
 
Wkrótce targi pracy, czy każdy chętny borykający się z problemem napisania skutecznego CV może się do państwa zgłosić? 
Jak najbardziej. Na targach będą doradcy zawodowi, którzy będą pomagali w pisaniu listu motywacyjnego, w przygotowywaniu CV. Chcemy przygotować także kandydatów do rozmów kwalifikacyjnych. Będzie także możliwość wykonania zdjęć do dokumentów aplikacyjnych. Każdy może liczyć na naszą pomoc. W imieniu pani dyrektor, jak i wszystkich pracowników urzędu pracy chcemy wszystkich bardzo serdecznie zaprosić. Przygotowanych jest wiele atrakcji, będzie się sporo działo. Kandydaci, jak i osoby bierne zawodowo, będą mogli spotkać się z pracodawcami, poznać ich i porozmawiać.

Rozmawiała Marietta Mateja Nowak
Podziel się:
Oceń:
 

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe