Pozbądź się nadmiaru wody z organizmu

  • 20.08.2017, 13:45 (aktualizacja 20.08.2017 21:49)
  • mm
Pozbądź się nadmiaru wody z organizmu fot. mm
Jesteś senny, nie masz na nic siły, na dodatek borykasz się z obrzękami? Przyczyną może być nagromadzona w twoim organizmie woda. Sprawdź, jak temu zapobiec. Nadmiar wody w organizmie nie jest spowodowany jej zwiększonym spożyciem, a wręcz przeciwnie, kiedy pijesz za mało wody - organizm jest zmuszony do jej magazynowania.

Na gromadzenie się wody w organizmie narażone są częściej kobiety niż mężczyźni. Powodem są wahania hormonalne, a także źle zbilansowana dieta bogata w sól. Powód może być też znacznie poważniejszy, świadczący o chorobie, stąd tak ważne jest, by picie wody weszło nam w krew.

Objawy nadmiaru wody 
Zatrzymanie się wody w organizmie objawia się przede wszystkim obrzękami w okolicach kostek. Spowodowane jest to gromadzeniem się płynu w tkankach. Jednak pojawienie się obrzęków jest następstwem wcześniejszych objawów, które bagatelizujemy bądź ich w ogóle nie zauważamy.  Należą do nich gwałtowny wzrost wagi nawet o dwa kilogramy, lekko opuchnięte oczy, które traktujemy jako skutek niewyspania. Mogą pojawić się także delikatne obrzęki palców i stóp. Jeśli przyczyną gromadzenia się wody są wahania hormonalne, objawy powiązane są z tymi odczuwalnymi w trakcie napięcia miesiączkowego.

Przyczyny

  1. Zbyt mała ilość spożywanej wody
    Organizm człowieka składa się w większej mierze z wody, dlatego tak ważne jest stałe jej uzupełnianie. Zaleca się, by dziennie spożywać 2-2,5 l płynów dziennie. Dla osób aktywnych fizycznie zapotrzebowanie na wodę jest jeszcze większe. Gdy ilość płynów dostarczanych naszemu organizmowi spadnie poniżej litra dziennie, narażamy się na odwodnienie, szczególnie niebezpieczne dla dzieci i osób starszych.
  2. Zła dieta
    Za bezpośrednią przyczyną gromadzenia się wody w organizmie stoi sól, która znajduje się szczególnie w produktach mocno przetworzonych, takich jak konserwy, chipsy, marynaty, gotowe dania, sosy, fast foody, czy zupki w proszku. Zbyt dużo sodu posiadają także tłuste wędliny, ser dojrzewający, a zwłaszcza jarzynki, które używamy do przyprawiania potraw. Warto zastąpić je ziołami. Do nadmiernego gromadzenia się wody w organizmie przyczynia się także spożywanie alkoholu, który poprzez swoje działanie odwadniające zmusza organizm do magazynowania wody w tkankach.
  3. Mało ruchu
    Zbyt mała aktywność fizyczna wpływa negatywnie na ogólny stan zdrowia naszego organizmu. Ruch to zdrowie i ma ogromne znaczenie w prawidłowym funkcjonowaniu. Siedzący tryb życia sprawia, że krew w naczyniach krąży wolniej. Zwykły spacer może temu zapobiec,  bo uaktywnienie mięśni pobudza krążenie. 

Jak zniwelować zbyt duże ilości sodu w organizmie?

Jedzmy świeże warzywa i owoce – zawierają duże ilości potasu, który niweluje szkodliwe działanie sodu. Znajdziemy go przede wszystkim w warzywach strączkowych (fasoli, grochu, soi, soczewicy). Dobrym rozwiązaniem może okazać się sięgnięcie po produkty o działaniu moczopędnym (arbuzy, truskawki, melony, grejpfruty, czereśnie, seler naciowy, ogórki, pomidory).

Do czego doprowadza niskie spożycie wody?

  • rozdrażnienie
  • brak apetytu
  • wysychanie błon śluzowych
  • zaparcia
  • bezsenność
  • zmniejszenie ilości moczu, mniejsze usuwanie toksyn z organizmu
  • bóle głowy
  • zaburzenia oddychania
  • zaczerwienienia skóry
mm
Podziel się:
Oceń:
 

Komentarze (1)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

mm
mm 20.08.2017, 14:51
Czy te teksty są w ogóle sprawdzane pod kątem składni i interpunkcji? Korekta nie boli

Pozostałe