Modernizacji mieleckiej kolei już nic nie zatrzyma

  • 14.02.2017, 16:16
  • Redakcja
Modernizacji mieleckiej kolei już nic nie zatrzyma ms
Europoseł Tomasz Poręba w ostatnich dniach kolejny raz spotkał się z zarządem spółki PKP PLK w sprawie modernizacji linii kolejowej L-25 Dębica-Mielec-Ocice. Podczas spotkania przeanalizowano aktualny stan przygotowania do tej zbliżającej się, kluczowej dla Mielca i całego regionu inwestycji.

W spotkaniu w imieniu marszałka Władysława Ortyla wziął udział także wicemarszałek B. Romaniuk.

Jak informuje Poręba, całość inwestycji szacowana jest na blisko 200 mln zł, z czego większość środków pochodzić będzie z funduszy europejskich w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego oraz Programu Polska Wschodnia.

- Jak poinformował mnie prezes PLK Polskie Linie Kolejowe, Ireneusz Merchel, i wiceprezes Włodzimierz Żmuda, obecnie zakończone zostało kolejne, drugie już studium wykonalności dla modernizacji mieleckiej kolei. Następny krok to wydanie decyzji środowiskowej, co powinno mieć miejsce do końca obecnego roku. Na przełomie 2017 i 2018 roku rozpocznie się procedura przetargowa, która wyłoni wykonawcę modernizacji mieleckiej kolei. Jest bardzo duża determinacja władz PLK i województwa podkarpackiego, aby właściwe prace remontowe rozpocząć na przełomie przyszłego i kolejnego roku. Mogę  powiedzieć, że modernizacji mieleckiej kolei, o którą tak bardzo zabiegamy z Marszałkiem Ortylem od wielu lat, dziś już nic nie zatrzyma – zapowiada Poręba.

Europoseł PiS podkreśla, że jest to jedna z najbardziej oczekiwanych inwestycji dla miasta, która połączy Mielec ze zmodernizowaną linią kolejową biegnącą przez Rzeszów-Dębicę-Kraków do Warszawy a następnie na północ Polski. Cała inwestycja jest skoordynowana także z planami budowy przez LHS w Woli Baranowskiej terminalu przeładunkowego, co z pomocą istniejącego tam tzw. szerokiego toru pozwoli zintensyfikować wymianę handlową ze wschodem.

- Po modernizacji mielecka kolej otworzy nasze miasto na całą Polskę. To będzie też unikalna korzyść nie tylko dla Mielca ale także dla całej mocno zaludnionej północnej części województwa z takimi miastami  jak Tarnobrzeg czy Dębica, gdzie także funkcjonują chociażby specjalne strefy ekonomiczne. Wierzę, że zmodernizowana linia L25 Dębica-Mielec-Ocice przyspieszy rozwój tego obszaru i podniesie jakość życia jego mieszkańców - mówi Poręba. Jak dodaje, plany są takie, aby po modernizacji przywrócić na tej trasie zarówno ruch towarowy, jak i pasażerski.

- Wspólnie z marszałkiem Ortylem jest naszą wielką ambicją i marzeniem przywrócić Mielcowi kolej. Aby podróż pomiędzy Mielcem a Dębicą i resztą Polski znów była możliwa i stanowiła realną alternatywę dla samochodów. Rozpoczynaliśmy wiele lat temu od dużej konferencji i pierwszego studium wykonalności. Potem olbrzymim wysiłkiem udało się w ogóle obronić mielecką linię przed zamknięciem i zlikwidowaniem jej przez poprzednią władzę, która nigdy nie pałała szczególną miłością do Polski wschodniej. Obecne władze PKP są bardzo zdeterminowane, aby modernizację zacząć jak najszybciej, a cała inwestycja znajduje się na liście inwestycji priorytetowych PLK. Dziś mogę powiedzieć, że w Mielcu znów w niedalekiej przyszłości pojawią się pociągi - mówi europoseł.

Redakcja
Podziel się:
Oceń:
  • TAGI:

 

Komentarze (3)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

krakus
krakus 14.02.2017, 19:54
p.POREBA OBIECANKI CACANKI,,,,KTO TA RUINE OZYWI??CHYBA PAN NIGDY TA LINIA NIE JECHAL...POWIESIC ZA J...ATYCH CO JA ZRUJNOWALI....MOZE DOZYJE .....
krakus2
krakus2 15.02.2017, 02:26
Slusznie piszesz sasiedzie. Wszystkich komuchow won z Mielca.
Intercontinental
Intercontinental 19.02.2017, 13:30
1) zrujnowano tą linię kolejową solidarnie, komuna jako ustrój nieracjonalny utrzymywał tą linię 2) jak napisano ma ją odbudować nie PIS, nie naród ale Niemcy (fundusze EU).
Wychodzi na to, że bez komuny lub bez Niemców nie będzie w Mielcu linii kolejowej.
Inna sprawa, że linia kolejowa Tarnobrzeg- Mielec-Dębica jest potrzebna dla ludu (wsi) tym regionie. Nie ma szans jak kontynuować dzieło komuny tylko w nowszych, fajnie pomalowanych pociągach.

Pozostałe